Mantık Sorusu

Sizin Kürsünüz. Genel de Konu dışı başlıklar...
1ilyas
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 2
Kayıt: Cumartesi, Ocak 17, 2009 20:53
İsim: ilyas
Konum: Kocaeli

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen 1ilyas »

çok fazla cevap bulunabilir bir tanede ben yazayım
31+3+1+5:40
bu soruda bize 5 tane tek sayı ile 40 bulun diyor
burada 5 tane tek sayı kullandım bunlar 3,1,3,1,5 sadece bunları birleştirip yaptım yani
31+3+1+5:40 işlem budur tek sayı burada şaşırtmaca yapmıştır 8) 8) 8) 8) 8) 8)
symurat
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Salı, Ocak 20, 2009 11:55
İsim: murat
Konum: İstanbul

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen symurat »

15+11+14+1+-1=40 soruda pozitif yada negatif sayı demiyor
buna benzer birçok altarnatif cevap olabilir.diğer türlü bir cevap olamaz paradoks bir soru tek bir sayı hiç birzaman çift sayıya denk gelmez bu şekil için söylüyorum :lol:
selo
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Cumartesi, Ocak 31, 2009 23:10
İsim: poıuhp
Konum: Adana

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen selo »

Buldum :lol: 13+17+5+9+(-1)=40 !!! negatif sayı kullanmayın diye birşey yoktu.... :D
Kullanıcı avatarı
pyrazine
Takımdan
Takımdan
Mesajlar: 661
Kayıt: Salı, Şubat 14, 2006 16:17
İsim: Ahmet
Konum: İstanbul

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen pyrazine »

soruda rakam diyor, sayı değil. rakamlar negatif olamaz : 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
mahsun
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Pazartesi, Şubat 9, 2009 19:19
İsim: aslan
Konum: Adana

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen mahsun »

arkadaşlar sırf bu soruyu çözmek için üye oldum cevap

17+9+9+5=40 :P
Kullanıcı avatarı
sehrikalp
Admin
Admin
Mesajlar: 786
Kayıt: Pazar, Eylül 18, 2005 22:22
İsim: Serkan
Konum: İstanbul

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen sehrikalp »

Aferin sana, ama 5 tane rakamdan bahsediyoruz, dört tane yazıp toplamışsın sen. :D
Je est un autre
alasara
Üye
Üye
Mesajlar: 83
Kayıt: Pazartesi, Şubat 9, 2009 16:47
İsim: alaşara
Konum: Kocaeli

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen alasara »

ne yani bilmiyomusunuz
yani bulamadınız?
ama kolay arkadaşlar sadece fazla düşününce
karmaşık cevaplara gidiyorsunuz ama
size kopya o kadar karmaşık ve zor değil basit düşünün ok.
bulacaksınız
ben bunu ortaokulda öğrenmiştim yahu...:D
kolay gelsin
aliileveli
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Salı, Şubat 10, 2009 01:27
İsim: Ali

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen aliileveli »

sorunun çözümü olan 5 rakamı a, b, c, d ve e ile gösterelim. bu durumda soruyu
a+b+c+d+e=40
eşitliğini sağlayan rakamların bulunması olarak yazabiliriz. toplama işleminin birleşme özelliğine göre
a+b+c+d+e=(a+b)+(c+d)+e=40
yazılabilir. burada
a+b=m
c+d=n
olduğunu düşünelim. sayılar teorisinin temel kurallarına göre a ve b tek sayılar oldukları için m bir çift sayıdır. benzer şekilde n de bir çift sayıdır. eşitliği yeniden yazalım:
(a+b)+(c+d)+e=m+n+e=(m+n)+e=40
yine sayılar teorisinin temel kurallarına göre her ikisi de çift sayı olan m ve n sayılarının toplamı bir çift sayıdır. bu sayı k ile gösterilirse
k+e=40
olmalıdır. ancak bir çift sayı (k) ile bir tek sayının (e) toplamı her zaman bir tek sayıdır. yani eşitlik istenen şartlara göre kurulamaz.
eğer bu sorunun çözümü var diyen biri varsa bu çözümü mutlaka matematik derneklerine götürmeli. tüm matematiği kökünden değiştirecek bir buluş yapmıştır - nobel dahi alabilir!
osman1993
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Çarşamba, Şubat 11, 2009 12:59
İsim: osman
Konum: İstanbul

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen osman1993 »

ben buldum :D 9+9+9+9+4=40 isterseniz hesaplayın
starwars
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Cuma, Şubat 13, 2009 14:50
İsim: Volkan
Konum: İstanbul

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen starwars »

7+7+7+13+3+3=40 8)
seyytan
Kıdemli üye
Kıdemli üye
Mesajlar: 1470
Kayıt: Çarşamba, Ekim 26, 2005 22:30
İsim: Metin Çetin
Konum: Aydın

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen seyytan »

Volkan; tek sayı kullanmışsın ama 6 tane sayı kullanmışsın.
Osman; Sende 5 tane sayı kullanmışsın ama çift (4) sayı kullanmışsın... :wink:
alasara
Üye
Üye
Mesajlar: 83
Kayıt: Pazartesi, Şubat 9, 2009 16:47
İsim: alaşara
Konum: Kocaeli

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen alasara »

Arkadaşlar hala bulamamışsınız..:)
size kopya vermemi ister misiniz? :wink:
nofate
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Perşembe, Mart 12, 2009 19:37
İsim: metin

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen nofate »

Arkadaşlar neyin peşindesiniz:) biraz matematik bilginiz varsa hiç birzaman tek sayı ve ya rakamla bu soruda 40 çift sayısını elde edemezsiniz.

T + T = Ç
T + T = Ç

Ç + Ç = Ç

5.ci T yide 4 Tnin toplamı Ç ile toplarsak

Ç + T = T yani değil 40 hiç bir çift sayı elde edilemez:)
alasara
Üye
Üye
Mesajlar: 83
Kayıt: Pazartesi, Şubat 9, 2009 16:47
İsim: alaşara
Konum: Kocaeli

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen alasara »

o 'arkadaşlar' kelimesinin içinde ben de varmıyım bilmiyorum ama sayfada benim de yazım olduğu için kusura bakmayın, üzerime alındım biraz ...
açıklayıcı olur mu bilmiyorum ama bişeyin peşinde değilim
konunun adında da olduğu gibi bu bi mantık sorusu
amaç tamamen beyin jimlastiği yani en azından ben öyle olduğunu düşünüyorum
ve ister inanın ister inanmayın bi cevabı gerçekten var
söyledikleriniz tabiiki de doğru fakat
nasıl biz 1+1 in sonucunu 2 diye biliriz ve bi çoğumuz için nettir bu sonuç
tıpkı sizin anlattıklarınız kadar net,
fakat diğer yandan da gözardı edemeyiz ki 1+1 i bile 3 gibi bi sayıyla sonuçlandıran işlemler çıkaran matematikçilerimiz olmuştur.
bu da öyle bişey
sonuçta matematik iki ucunun nerede bittiği belirlenememiş bir doğru gibidir.
adamlar sonucu bulmuş ve gördükten sonra gayet te mantıklı geliyo hatta ' -böylemiydi yaaa ' falan gibi cümleler kurduruyo
sadece gerçekten biraz kurnazca düşünülmeli sonuç için... :wink:
neden256256
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 1
Kayıt: Perşembe, Mart 12, 2009 23:23
İsim: rıdvan
Konum: Bitlis

Re: Mantık Sorusu

Mesaj gönderen neden256256 »

size bir soru ?
______
______
______
______
___
___
___
___
bu cizgileri kulanarak 3 adet eşit kare bulunuz..
hayde kolay gele